Centrum Inicjatyw Senioralnych w Poznaniu
O Centrum

Uwaga!

W związku z epidemią koronawirusa działalność lodowisk (w sezonie łyżwiarskim) może być zawieszona lub wstrzymana czasowo – zalecamy kontakt z poszczególnymi obiektami.

Oferta poznańskich lodowisk:

Zdjęcie przedstawia lodowisko - na pierwszym planie kobieta i dziewczyna jadą na łyżwach, w tle kilkoro łyżwiarzy.Lodowisko Chwiałka

Lodowisko im. Witalisa Ludwiczaka to nowoczesny i funkcjonalny obiekt wyposażony w pełnowymiarowe boisko do gry w hokeja na lodzie (1800 m²), wypożyczalnię łyżew, szatnię, barek oraz toaletę. Zadaszenie pozwala na uniezależnienie się od warunków pogodowych – lodowisko działa nawet do dziesięciu miesięcy w roku. Obiekt znajduje się w centrum miasta, pomiędzy ulicami Chwiałkowskiego i O. Mariana Żelazka. Dzięki dobrej lokalizacji, dojazd do lodowiska jest łatwy dla osób korzystających z komunikacji publicznej jak i dla zmotoryzowanych (przy lodowisku znajduje się parking z ok. 150 miejscami parkingowymi)

Lodowisko Malta

Kryte Lodowisko Malta znajduje się przy starcie Toru Regatowego Malta. Bezpośrednio obok lodowiska znajdują się przystanki tramwajowe linii 3, 4, 6 i 17 oraz autobusowe linii 57, 84, 237 (przystanek Baraniaka). Dla zmotoryzowanych polecany jest dojazd ulicą Jana Pawła II. Tuż przy lodowisku znajduje się darmowy parking (obok restauracji Maltanka). Na terenie obiektu mieści się wypożyczalnia łyżew wyposażona, szatnia oraz punkt ostrzenia łyżew.

Ligawa przy Bułgarskiej

Łyżwiarze korzystający z Ligawy mają do dyspozycji 800 m² tafli, wypożyczalnię sprzętu, punkt ostrzenia łyżew, automat z ciepłymi napojami i przekąskami oraz darmowy parking (od ul. Ptasiej). Dzięki zadaszeniu świetna zabawa i korzystanie z atrakcji, które są regularnie przygotowywane przez obsługę obiektu, możliwe jest niezależnie od pogody. Przy lodowisku działa szkółka łyżwiarska IceRunners –  zajęcia, w których może uczestniczyć każdy, niezależnie od wieku i poziomu umiejętności, prowadzą wykwalifikowani instruktorzy.

JAZDA NA ŁYŻWACH

Łyżwiarstwo amatorskie jest dyscypliną, którą można uprawiać przez cały rok (sezon trwa od września do maja) i w zasadzie w każdym wieku. Jazda na łyżwach doskonale wpływa na samopoczucie i sprawność naszego organizmu. Obok walorów emocjonalno-zdrowotnych niezwykle istotny wydaje się aspekt towarzyski tej dyscypliny. Nic nie stoi przecież na przeszkodzie, żeby na lodzie pojawić się z całą rodziną i przyjaciółmi. Podczas wspólnej jazdy można uciąć sobie przyjemną pogawędkę, przy okazji pozostając w ruchu. Duża liczba krytych lodowisk w Poznaniu sprawia, że możemy jeździć na łyżwach do woli – przez siedem dni w tygodniu oraz od rana do późnych godzin wieczornych.

Jazda na łyżwach angażuje niemal wszystkie mięśnie ciała, jednocześnie minimalnie obciążając stawy. Szczególnie wzmocnić możemy podczas jazdy mięśnie dolnej partii pleców, nóg (tu szczególnie uda), mięśnie brzucha oraz układ krążenia i poczucie równowagi. Dzięki temu, że jazda na łyżwach odbywa się często na powietrzu hartujemy nasz organizm i wzmacniamy jego naturalną odporność. Amatorskie uprawianie łyżwiarstwa to jednak przede wszystkim ogromna przyjemność – zyskujemy pozytywne nastawienie do świata, wyciszamy umysł, poprawiamy koncentrację i zwiększamy odporność na stres.

Jeśli wchodzimy na lód po raz pierwszy, pamiętajmy, żeby na początku opanować chodzenie w łyżwach po lodzie, a dopiero kiedy nauczymy się utrzymywać równowagę, spróbujmy jazdy w przód, potem w tył, a na końcu przekładanki przodem. Można też umówić się na naukę jazdy z trenerem. Niezależnie od tego, czy zdecydujemy się na kupno łyżew, czy na ich wypożyczenie, musimy zwrócić uwagę na to, by łyżwy były dobrze dopasowane, tak aby stopa była usztywniona w bucie i nie przemieszczała się.

W celu uniknięcia kontuzji warto pamiętać o kilku podstawowych kwestiach. Przede wszystkim nie patrzmy w dół, tylko przed siebie. Wykorzystujmy kolana jako naturalne amortyzatory i pamiętajmy, żeby nie jeździć na wyprostowanych nogach. Nie wypychajmy bioder do tyłu, a ręce trzymajmy w niewielkiej odległości od tułowia (starajmy się nimi zanadto nie wymachiwać). Ważne żeby pamiętać, by podczas upadków, które zdarzają się wszystkim, upaść na ręce, a w sytuacji, gdy przewrócimy się na plecy, schronić głowę w zaokrąglonych ramionach.