Internetowe Konto Pacjenta

Czas pandemii, obowiązkowe e-skierowania, e-recepty, akcja szczepień przeciwko COVID-19 – to tylko kilka z powodów, dla których warto korzystać z Internetowego Konta Pacjenta. Dzięki niemu otrzymujemy też wgląd w całą historię leczenia, którą, jeśli chcemy, możemy udostępnić naszemu lekarzowi. Wystarczy jedynie się zalogować.

Internetowe Konto Pacjenta to miejsce, w którym szybko i łatwo można sprawdzić wiele ważnych informacji o swoim zdrowiu: receptach, skierowaniach, wizytach lekarskich i historii leczenia. Żeby z niego korzystać, wystarczy zalogować się na stronie PACJENT. To szczególne ułatwienie w czasie pandemii, kiedy wszyscy, a przede wszystkim seniorzy, powinni ograniczać swoje aktywności i kontakty z innymi.

Co daje Internetowe Konto Pacjenta?

Po zalogowaniu w IKP otrzymujemy wiele możliwości. Mamy wgląd w swoją historię leczenia, informację o przyjmowanych lekach i ich dawkowaniu, wystawionych receptach, skierowaniach i zwolnieniach. Otrzymujemy też możliwość zmiany lekarza czy pielęgniarki podstawowej opieki zdrowotnej.

W czasie pandemii koronawirusa dodano kilka funkcji IKP. Oprócz tego, że możemy na nim odebrać e-skierowanie i e-receptę bez osobistego kontaktu z lekarzem, otrzymujemy również możliwość dostępu do zlecenia na test w kierunku COVID-19, a po jego wykonaniu – wynik badania. Jeśli będzie on pozytywny, to również w IKP znajdziemy informację, do kiedy powinniśmy przebywać w izolacji. Najnowszą funkcją IKP jest też możliwość odczytania skierowania i zapisania się na szczepienie przeciwko COVID-19.

Jak zalogować się do IKP?

Żeby korzystać z IKP, nie trzeba zakładać żadnego konta – dla każdego pacjenta jest już ono utworzone, wystarczy się zalogować. Można to zrobić, wchodząc na stronę PACJENT i klikając przycisk „Zaloguj się”. Następnie wybieramy jedną z dostępnych opcji. Logujemy się przez: Profil Zaufany, e-dowód lub bankowość internetową, jeśli nasz bank daje taką możliwość.

Profil Zaufany można łatwo założyć, wypełniając formularz na stronie PROFIL ZAUFANY. Po zarejestrowaniu wniosku na jego potwierdzenie jest 14 dni. Od 11 stycznia ponownie można to zrobić osobiście w wybranej placówce NFZ. W Poznaniu są to Sale Obsługi przy ul. Grunwaldzkiej 158 lub Piekary 14/15. Na miejscu pracownik NFZ poprosi o okazanie dokumentu tożsamości, a następnie wydrukuje wniosek i poprosi o podpisanie. W ten sposób Profil Zaufany zostanie potwierdzony i będzie ważny przez 3 lata. Pracownik NFZ może też pomóc w zalogowaniu się do IKP. Pamiętaj jedynie, że w placówkach obowiązują zasady reżimu sanitarnego – bezwzględnie należy zasłonić usta i nos oraz zdezynfekować ręce. Jeśli na co dzień nie korzystamy z komputera, mimo wszystko warto poprosić kogoś o pomoc w zalogowaniu do IKP. Choćby po to, by uzupełnić w zakładce „Moje konto” numer telefonu i otrzymywać SMS-em kody do e-recept i e-skierowań natychmiast po wystawieniu.

Szczegółowe informacje: