Jak umówić się na wizytę w urzędzie?

W wyniku pandemii koronawirusa zmianie uległa organizacja obsługi klienta w siedzibach Urzędu Miasta Poznania. W większości przypadków osobista wizyta w urzędzie jest możliwa wyłącznie po uprzedniej rezerwacji miejsca. Przypominamy, jak to zrobić.

Na wizytę można umówić się telefonicznie, dzwoniąc do Biura Poznań Kontakt pod numer 61 646 33 44 (infolinia czynna w godz. 7.30-20.00 w dni powszednie). Inną możliwością zajęcia miejsca jest internetowy system rezerwacji: Zarezerwuj wizytę w urzędzie. Aby zarezerwować wizytę, wystarczy wybrać wydział, odpowiednią grupę spraw, a następnie zaznaczyć miesiąc, dzień i godzinę. Po wypełnieniu wszystkich pól i wybraniu przycisku "umów wizytę" wyświetli się potwierdzenie rezerwacji. Ponadto zarezerwować miejsce można także za pomocą kodów QR, które znajdują się przy wejściach do budynków urzędu lub poprzez bezpłatną aplikację Smart City Poznań

Wchodząc do budynku urzędu, należy zasłaniać nos i usta. Przy wejściach znajdują się dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk. Według obowiązujących regulacji w jednym pomieszczeniu może przebywać tylu klientów, ile jest stanowisk obsługi.

Przypominamy, że Wydział Gospodarki Nieruchomościami (WGN) oraz Zarząd Geodezji i Katastru Miejskiego GEOPOZ prowadzi wyłącznie obsługę klientów wcześniej umówionych (Geopoz: rezerwacja wizyty). W Sali Obsługi Klienta przy ul. Gronowej 20 prowadzone są między innymi następujące sprawy:

Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych prowadzi wyłącznie obsługę klientów wcześniej umówionych. Sprawy dotyczące:

Wydział Działalności Gospodarczej i Rolnictwa mieszczący się w budynku urzędu przy ul. 28 Czerwca 1956 r. nr 404, prowadzi wyłącznie obsługę klientów wcześniej umówionych. W tej lokalizacji prowadzone są następujące sprawy:

Wydział Finansowy prowadzi bezpośrednią obsługę klientów wcześniej umówionych w trzech lokalizacjach:

W dalszym ciągu wstrzymana pozostaje bezpośrednia obsługa klienta:

Urząd Stanu Cywilnego przyjmuje osoby wcześniej umówione. Wyjątek od tej reguły stanowi jedynie obsługa klientów w sprawach zgłoszenia zgonu, którego należy dokonać w ustawowo określonym terminie - 3 dni od dnia, w którym nastąpił zgon. Ponadto: 

Przy wejściach do 9 lokalizacji UMP są wystawione skrzynki podawcze, w których można zostawiać dokumenty (z wyłączeniem ofert przetargowych). Korespondencja papierowa doręczona do skrzynek podawczych jest przyjmowana bez potwierdzenia odbioru. Otrzymanie potwierdzenia doręczenia dokumentacji do urzędu możliwe jest w przypadku jej złożenia przy okazji umówionej wizyty "w okienku" (wymagany jest drugi egzemplarz pisma) lub wysłania przez operatora pocztowego czy Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ePUAP)

W dalszym ciągu urzędnicy zachęcają do kontaktu zdalnego i załatwiania spraw przez internet. Listę spraw, które można załatwić tą drogą, oraz szczegóły dotyczące funkcjonowania urzędu miasta w czasie pandemii są dostępne w artykule Jak załatwić sprawy w urzędzie - najważniejsze informacje.

Źródło: portal poznan.pl