Centrum Inicjatyw Senioralnych w Poznaniu
O Centrum

Telefon Porad Cyfrowych przy CIS

Na granatowym tle w białej ramce tytuł projektu i numer telefonu oraz oraz ikony twarzy seniora i seniorki. U góry białe ikony telefonu, komputera i laptopa. Centrum Inicjatyw Senioralnych oferuje wsparcie w zakresie korzystania z nowych technologii w postaci konsultacji telefonicznych.

Uruchomiony został specjalny numer telefonu: 603 489 205 (opłata za połączenie jest zgodna z cennikiem operatora), pod którym trzy razy w tygodniu pracownik Centrum udziela porad cyfrowych.

Dyżury odbywają się od poniedziałku do środy w godz. 10.00-14.00. Wsparcie obejmuje rozwiązywanie problemów z: komputerem, tabletem, telefonem (smartfonem), aparatem fotograficznym.

Konsultanci udzielają m.in. porad jak: 

  • wysłać e-maila,
  • zgrać zdjęcia z telefonu,
  • pobrać z Internetu aplikacje i programy (komunikatory) umożliwiające bezpłatne rozmowy i wideorozmowy, założyć konto na Facebooku i innych portalach społecznościowych,
  • założyć profil tymczasowy, Internetowe Konto Pacjenta,
  • znaleźć w internecie informacje na temat Narodowego Programu Szczepień przeciwko COVID-19;
  • dotrzeć do bezpłatnych materiałów do samodzielnej nauki nowych technologii bez wychodzenia z domu, wyszukać w Internecie strony, które oferują aktywne i ciekawe propozycje spędzenia czasu (dopasowane do preferencji i zainteresowań osoby dzwoniącej),
  • inne – ograniczone do tych, które nie wymagają udzielania danych wrażliwych, takich jak: haseł dostępu do kont, nazwiska, numeru PESEL itp.

Na konsultacje nie obowiązują zapisy. Konsultacja jest doraźnym (najczęściej jednorazowym) wsparciem i nie stanowi elementu kursu ani innej formy cyklicznej nauki w zakresie nowych technologii. Czas konsultacji jest dostosowywany do konkretnego zagadnienia i potrzeby, jednak w założeniu pracownik będzie mógł udzielić osobom dzwoniącym minimum trzech porad w ciągu godziny.

Materiały do pobrania: