Pakiet Poznań Viva Senior

Poznań Viva Senior - pomysłowych udogodnień dla najstarszych mieszkańców Poznania

Szczegółowe informacje na temat działających usług uzyskać można, dzwoniąc na miejską infolinię Poznań Kontakt 61 646 33 44.

Dostępne usługi:

POZNAŃSKA ZŁOTA KARTA

KSIĄŻKA DLA SENIORA

ZŁOTA RĄCZKA DLA SENIORA

TAKSÓWKA DLA SENIORA

MIEJSKA WYPOŻYCZALNIA SPRZĘTU REHABILITACYJNEGO

MOBILNA PIELĘGNACJA PAZNOKCI U STÓP SENIORÓW

MYCIE OKIEN W DOMU SENIORA

SPRZĄTANIE NAGROBKÓW

TRANSPORT SENIORÓW NA TERENIE MIEJSKICH CMENTARZY

Uwaga!

Realizacja wszystkich usług przebiega zgodnie z zasadami reżimu sanitarnego, opracowano szczegółowe procedury świadczenia usług w trakcie trwania epidemii. Koordynatorzy projektów przed ostatecznym zleceniem usługi wykonawcom przeprowadzą z seniorami krótką rozmowę, by przypomnieć o obowiązujących zasadach sanitarnych. Osoby wykonujące usługi, czyli mające bezpośredni kontakt z seniorami, przed podjęciem zadań będą poddane testom na obecność wirusa SARS-CoV2. Muszą też dezynfekować ręce po przyjściu do domu seniora oraz stosować środki ochrony indywidualnej: rękawiczki, maseczki, przyłbice oraz fartuch ochronny. Seniorzy również zobowiązani są do ochrony usta i nosa oraz dezynfekcji rąk. Opiekun osoby starszej - jeśli będzie obecny podczas realizacji usługi - również koniecznie powinien osłonić nos i usta. Zaleca się, by senior miał też przygotowany własny długopis, który przyda się do podpisania wymaganych dokumentów i wypełnienia krótkiej ankiety. Ta będzie wymagana po zrealizowaniu wizyty. Usługa nie zostanie zrealizowana jeśli senior ma objawy zakaźnej choroby, jest w trakcie obowiązkowej izolacji lub kwarantanny (lub mieszka z taką osobą), jak również jeśli w ciągu dwóch tygodni przed usługą miał kontakt z kimś podejrzanym o zakażenie, zachorowanie lub skierowanym do izolacji.

Ważne, by zachować ostrożność i nie wpuszczać do domu nieupoważnionych osób. W przypadku każdej usługi zgłoszenia zawsze dokonuje senior pod numerem telefonu Poznań Kontakt 61 646 33 44 - następnie kontaktuje się z nim koordynator projektu, posługujący się unikatowym numerem usługi (lub 22 43 900 50 - w przypadku usługi „Taksówka dla seniora”). Wszystkie niepokojące sytuacje należy zgłaszać policji, dzwoniąc pod numer 112.