Centrum Inicjatyw Senioralnych w Poznaniu
O Centrum

Czyli bezpłatna pomoc przy drobnych, domowych usterkach. Pomoc dotyczy prostych czynności technicznych niewymagających natychmiastowej interwencji, szczególnej specjalistycznej wiedzy ani uprawnień (wymiana żarówki, klamki, wbicie gwoździ, naprawa cieknącego kranu czy spłuczki).

Dla kogo?

Usługa skierowana jest przede wszystkim do osób samotnych, które ukończyły 65 lat, mieszkają i odprowadzają podatki w Poznaniu.

Zasady korzystania

W ramach projektu wykonywane są drobne, bezpłatne usługi naprawcze w domu seniora – to naprawy niewymagające natychmiastowej interwencji czy specjalistycznej wiedzy oraz specjalistycznych uprawnień (elektrycznych, gazowych, hydraulicznych), czy dużych nakładów finansowych na zakup materiałów, takie, które nie są świadczone w ramach innych umów np. ze wspólnotą mieszkaniową czy administracją oraz naprawy, których czas nie przekracza jednej godziny.

Najczęściej wykonywane usługi: naprawa, wymiana, uszczelnienie kranów, wężyków, głowic, perlatorów, wylewek, syfonów, spłuczek, zaworów w toalecie, słuchawek i węży prysznicowych, naprawa, nasmarowanie, wymiana zawiasów, zamków, zamków w szafach, zamków w skrzynkach na listy, klamek, zasuwek w drzwiach, uszczelnienie okien, drzwi, przykręcenie, wymiana, naprawa gniazdek, włączników świateł, wtyczek, włączników w kablach od lamp, naprawa, wymiana prowadnic, uchwytów szuflad, wiercenie w betonie – wieszanie obrazków, karniszy, wymiana żarówek w lampach, wymiana deski sedesowej, przykręcenie muszli klozetowej do podłogi, zakładanie, naprawa rolet okiennych (nie dotyczy rolet metalowych lub antywłamaniowych), podłączanie pralki.

Usługi, które nie są wykonywane w ramach projektu, to m.in: usługi związane z instalacją gazową, składanie mebli, malowanie dużych powierzchni, kładzenie lub wymiana linoleum, paneli, parkietu, kafelek, boazerii, gipsowanie, prace budowlane, naprawa rozdzielni elektrycznych (skrzynek z bezpiecznikami), wymiana instalacji wodnej (rur klejonych, zgrzewanych lub będących w ścianie), wymiana kabli elektrycznych będących w ścianie, naprawa sprzętów typu telewizor, pralka, lodówka, zmywarka, mikrofalówka (nie dotyczy wymiany drobnych elementów takich jak uszczelka, urwana rączka – pod warunkiem że zostały wcześniej zakupione przez seniora), wszelkie prace wiążące się z ryzykiem zniszczenia ścian lub mebli, wymiana silikonu w wannie lub zlewie.

Decyzję dotyczącą zakwalifikowania seniora do projektu podejmuje koordynator, a ostateczną decyzję dotyczącą wykonania usługi podejmie pracownik techniczny po weryfikacji zgłoszenia na miejscu. W sytuacji braku możliwości naprawy organizator zastrzega sobie prawo do odmowy wykonania usługi. W celu usunięcia usterki możliwa jest więcej niż jedna wizyta pracownika technicznego. Pierwsza to wstępne oględziny (czy usterka jest możliwa do usunięcia w ramach projektu, wycena niezbędnych materiałów do naprawy), a po zakupie niezbędnych materiałów i części przez seniora – druga wizyta (usunięcie usterki). Z usługi można skorzystać nie więcej niż 2 razy w ciągu roku – maksymalnie można zgłosić 4 usterki. Przewidywany termin realizacji usługi zależy od aktualnej ilości zgłoszonych usług. Osoby, które zostały umówione na usługę, a nie było ich w domu i nie przedstawią ważnego usprawiedliwienia nieobecności, nie będą umawiane po raz drugi

Zgłoszenia

Przez miejską infolinię Poznań Kontakt: tel. 61 646 33 44 (należy tonowo wybrać 4), od poniedziałku do piątku w godz. 7.30-20.00. Usługa realizowana jest wyłącznie po uprzednim zgłoszeniu przez seniora. Zgłoszenie usługi może dokonać zarówno sam senior, jak i w jego imieniu rodzina, przychodnia, instytucja lub osoba trzecia.

Szczegóły

Projekt jest finansowany ze środków Miasta Poznania. Wykonawca usługi: Fundacja FANARI.