Centrum Inicjatyw Senioralnych w Poznaniu
O Centrum

Szczepienia przeciwko COVID-19 – najważniejsze informacje

17.3.2021

Grafika promująca kampanię. W centrum hasło: #SzczepimySię. W tle w kwadratowych polach zdjęcia: przytulające się osoby, kobieta w maseczce, szczepienie, szczepionka itp. Na część pól nałożony niebieski filtr.W tym miejscu znajdziesz szczegółowe informacje na temat szczepień przeciwko COVID-19. Dowiedz się, kiedy rusza rejestracja i w jaki sposób się zarejestrować.

Uwaga!

Centrum Inicjatyw Senioralnych w Poznaniu nie prowadzi zapisów na szczepienia – udziela jedynie informacji w tym zakresie, odnosząc się do rządowych komunikatów (tel. 61 847 21 11, 61 842 35 09, od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00). 

Jak się zarejestrować: cztery sposoby

1. WYBRANY PUNKT SZCZEPIEŃ

Można zaszczepić się w konkretnym punkcie szczepień – wystarczy się z nim skontaktować. Lista punktów, w których można przyjąć szczepionkę w Poznaniu znajduje się na stronie:

Oraz w formie tabeli:

Uwaga!

W związku z uruchomieniem Szpitala Tymczasowego MTP wjazd i wejście do Punktu Szczepień na MTP dostępne jest od ul. Święcickiego 6 – przy bramie nr 4. Rejestracja na szczepienia odbywa się pod nr tel: 61 677 10 11 (w godz. 8.00-15.00) lub pod adresem mailowym: szczepieniaseniora@skpp.edu.pl. Nie ma możliwości rejestracji osobiście w punkcie szczepień. Szczegóły:

2. SMS

Seniorzy mogą wysłać SMS-a na numer 664 908 556 lub 880 333 333. W treści wiadomości należy wpisać: SzczepimySie. Każdy, kto to zrobi, otrzyma wiadomość z prośbą o podanie numeru PESEL i kodu pocztowego miejsca zamieszkania. System zaproponuje najbliższy termin na szczepienie w punkcie położonym blisko miejsca zamieszkania seniora. Jeśli termin nie będzie dogodny, będzie można wybrać inne daty. Po zarejestrowaniu, na dobę przed szczepieniem senior otrzyma SMS-a przypominającego o terminie i miejscu wizyty.

Ważne! Jeżeli w systemie rejestracji nie będzie wolnego terminu, do wszystkich osób, które wyślą SMS-a, oddzwoni infolinia w chwili uruchomienia nowych terminów szczepień.

3. INFOLINIA

Można też zadzwonić całodobową i bezpłatną rządową infolinię: 989. Senior może zrobić to sam, ale może też poprosić o to kogoś bliskiego, np. członka rodziny. Do zapisu wystarczy PESEL oraz numer telefonu komórkowego. Podczas rejestracji można wybrać dokładny termin oraz miejsce szczepienia. Po rejestracji na podany numer telefonu przyjdzie SMS – potwierdzenie umówienia wizyty na szczepienie. Jeśli okaże się, że nie ma już terminów, wystarczy podać swoje dane: PESEL i numer telefonu. Gdy pojawią się nowe wolne miejsca – konsultant oddzwoni.

4. REJESTRACJA ELEKTRONICZNA

Można też zarezerwować datę poprzez e-Rejestrację dostępną na stronie Pacjent.gov.pl. System zaproponuje pięć dostępnych terminów w punktach szczepień, które znajdują się blisko miejsca zamieszkania seniora. Jeśli żaden z proponowanych terminów nie będzie pasował albo ktoś będzie chciał zaszczepić się w innym punkcie, w innym mieście – będzie taka możliwość. Wystarczy skorzystać z dostępnej wyszukiwarki i wskazać dogodną datę i lokalizację. Zaraz po dokonaniu rezerwacji wysłane zostanie powiadomienie SMS. Ponownie przypomnienie o szczepieniu przyjdzie dzień przed planowanym terminem.

Aby skorzystać z tego sposobu rejestracji, trzeba mieć profil zaufany. Więcej informacji o tym, jak go założyć, na stronie urzędu miasta: Jak założyć profil zaufany

Zgłoszenie przez formularz

Wypełnienie formularza jest bardzo proste i nie zajmuje dużo czasu. Należy wpisać kilka podstawowych informacji: m.in. imię i nazwisko oraz adres e-mail. Na podany adres przyjdzie wiadomość z prośbą o potwierdzenie zgłoszenia. Wystarczy kliknąć we wskazanym miejscu. Kiedy przyjdzie Twoja kolej na szczepienie, zadzwoni do Ciebie konsultant z infolinii. Podczas rozmowy umówisz się na konkretny i dogodny dla Ciebie termin szczepienia.

Uwaga! Osoby, które wysłały formularz zgłoszenia chęci szczepienia, otrzymują zwrotne maile w ciągu do 24 godzin. Wszystkie zgłoszenia, dla których wyświetlił się ekran potwierdzający zgłoszenie, zostały zapisane. Termin potwierdzenia zgłoszenia nie ma wpływu na kolejność otrzymania e-skierowania na szczepienie. Nie należy ponawiać zgłoszeń.

Transport do punktu szczepień

Potrzebę dowozu na szczepienia (na terenie Poznania) można zgłaszać, dzwoniąc do Biura Poznań Kontakt: tel. 61 646 33 44. Z dowozu mogą skorzystać osoby z niepełnosprawnościami (niezależnie od wieku), które mają orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu znacznym o kodzie R lub N (transport dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich jest również możliwy). Dzwonić mogą również poznaniacy i poznanianki powyżej 70. roku życia, którzy mają obiektywne trudności w samodzielnym dotarciu do najbliższego punktu szczepień i nie dadzą rady sami ich przezwyciężyć. Zgłosić potrzebę transportu można dopiero po umówieniu konkretnego terminu szczepienia.

Jak przebiega szczepienie?

Szczepionka podawana jest domięśniowo, w ramię. Nie trzeba w żaden sposób przygotowywać do zabiegu. Na miejscu, przed samym szczepieniem lekarz zbada pacjenta, czy może zostać zaszczepiony. Po szczepieniu konieczna będzie 15-minutowa obserwacja pod kątem ewentualnego wystąpienia niepożądanego odczynu poszczepiennego (NOP). Jeśli pacjent otrzyma szczepionkę, która wymaga podania drugiej dawki, na termin drugiego szczepienia należy umówić się od razu w punkcie szczepień, w którym podano pierwszą dawkę.

Termin ważności e-skierowania

Wszystkie e-skierowania na szczepienie są ważne przez 90 dni. Jeśli pacjent nie posiada numeru PESEL lub minął termin ważności pierwszego e-skierowania, o wystawienie kolejnego e-skierowania można poprosić lekarza podstawowej opieki zdrowotnej.

Informacje na temat szczepień oraz dodatkowe materiały